Linderstam: Att anlita CISK är som att fylla en fotbollsarena med rätt publik

Höst. Ett ord som för många luktar blöt asfalt och mörka eftermiddagar.
Andra?
De ser en färgrik period fylld av oanade möjligheter.
Det är förstås lukrativt att veta saker. Som med filmen “Jag vet vad du gjorde förra sommaren”, som hade premiär 1997. En lökig high school-skräckis med tunn handling och mediokert skådespeleri. Men med en budget på 17 miljoner dollar spelade den likväl in hela 126 miljoner dollar.
Varför? För att produktionen visste att de – trots ett svagt innehåll som bara gett 5,8 i betyg på IMDB – tryggt kunde surfa på den slasher-våg som skräckfilmsgurun Wes Craven satt i rullning med den betydligt bättre “Scream” bara något år tidigare.
Insikter och tajming är onekligen avgörande faktorer när det kommer till att sjösätta idéer. De vågade därför tro på hela sitt upplägg – och de vann också stort.
Så glöm förra sommaren – vad borde just du göra denna höst?
Det tillhör ju den företagsekonomiska verkligheten att budgeten för marknadsföring är mindre i slutet av Q3 snarare än när året är nytt, men en bra idé är samtidigt lika värdefull nu som den var för ett drygt halvår sedan. Kanske till och med värd än mer, om du bara vågar.
Ju färre motståndare, desto större chans att vinna
För skillnaden är ju att många för tillfället ruvar på sina tankar och beslut tills efter nyår. Men det behöver samtidigt inte vara ett optimalt affärstänk – för ju färre motståndare, desto större chans att vinna.
Som nu på hösten.
US Open i tennis avslutades nyligen, och även om jämförelsen kanske är långdragen är bra marknadsföring faktiskt lite som en riktigt bra Carlos Alcaraz-serve. Det vill säga precis och omöjlig att ignorera. Vilket är just så som vi på CISK arbetar.
För köper du en artikel med 10 000 läsare av oss får du alltid 10 000 läsare. Och givetvis enbart läsare från din exakta målgrupp. Så inga bottar, inga zombies, inga köpta klick från Transnistrien. Bara riktiga människor som frivilligt kommer ta del av just det du vill berätta.
Och köper du en video med 100 000 genomtittningar får du givetvis alltid också 100 000 hundraprocentiga genomtittningar. För skickar vi ut en 25-sekundersfilm mot din målgrupp garanterar vi alltid att den mängd tittare du köpt sett hela filmen. Inte 19 sekunder, inte 23 sekunder – utan alla 25 sekunder. Helt frivilligt de med, förstås.
CISK är också precisa och svåra att ignorera
Vi mäter det, så vi vet. Så det är nästan som att du hyrt en fotbollsarena, fyllt den med rätt publik – och sedan vet att alla från just din målgrupp sett ditt innehåll utan att någon lämnat innan matchen är slut. Det vill säga väldigt bra marknadsföring. För skulle du någonsin acceptera ett fysiskt möte där kanske halva gruppen lite stressat och nonchalant lämnar rummet efter bara några sekunder? Knappast.
Så vårt uttalade löfte är alltså att om du köper 100 000 visningar av en 25-sekundersfilm så får du exakt det. Och köper du en text med 10 000 läsare innebär det att minst 10 000 personer från just din målgrupp kommer läsa det innehåll vi skräddarsytt och skapat åt dig. Vi ger dig helt enkelt en publik där alla alltid sitter kvar frivilligt tills domaren blåser för full tid.
Och det är inte en gissning – det är ett avtal. Så att anlita CISK är ingen chansning. Det är en trygg investering som ger garanterad uppmärksamhet. Och när andra vilar på hanen kan denna uppmärksamhet också bli extra fördelaktig.
För som ovan nämnt – ju färre som spelar, desto enklare att vinna.
Så låt för all del mörkret nu falla och fokusera istället på vad just du borde göra denna höst. Som att, förslagsvis, höra av dig till CISK för att låta oss lösa din utmaning. För sedan skräddarsyr vi ett upplägg som kommer ge dig den effekt du behöver, söker – och betalar för. Vi är nämligen inte bara väldigt bra på det vi gör – vi är också precisa och svåra att ignorera.
Året om.
Johan Linderstam
Redaktionschef, CISK